Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

zamknij

Odstąpienie od umowy zawartej na odległość


Art. 27 ustawy o prawach konsumenta

Konsument, który zawarł umowę na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa, może w terminie 14 dni odstąpić od niej bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów określonych w art. 33, art. 34 ust. 2 i art. 35.

Osoba fizyczna, która dokonuje czynności niezwiązanej ze swoją działalnością gospodarczą lub zawodową, ma 14 dni aby „unieważnić” zawartą umowę zawartą na odległość lub poza lokalem przedsiębiorcy. Nie musi w tym celu podawać jakichkolwiek przyczyn swojej decyzji, jak też nie może być z tego tytułu obciążana żadnymi kosztami za wyjątkiem:

  • - kosztów transportu rzeczy przekraczających najtańszy zwykły koszt transportu oferowany przez przedsiębiorcę, jeśli konsument zdecydował się na taką formę (np. konsument zamiast kosztującego 5 złotych listu wybiera transport za pośrednictwem kosztującej 10 zł usługi świadczonej przez firmę kurierską),
  • - kosztów odesłania zwracanej rzeczy do przedsiębiorcy,
  • - kosztów już spełnionej usługi, jeśli została częściowo wykonana przed odstąpieniem (np. konsument zamówił 10 lekcji języka angielskiego u korepetytora. Lekcje są prowadzone codziennie. Jeśli odstępuje po 3 dniach, powinien zapłacić za 3 lekcje, które już zostały przeprowadzone).

Przy sprzedaży internetowej konsument ma 14 dni na odstąpienie od umowy. Klient nie może zwrócić (odstąpić od umowy zakupu) oprogramowania, rzeczy natury osobistej, sprzedawanych w zamkniętych pudełkach, jeżeli już otworzył opakowanie.

Przepis ten nie obowiązuje w przypadku zakupu na fakturę.